Vábení sirén
Zlatá a Stříbrná jsou mořské panny, které na sklonku osmdesátých let dopluly do nočního klubu ve Varšavě, kde díky svým libým hlasům a jedinečným tělesným proporcím roztočily zářnou kariéru tanečnic a zpěvaček. V bizarním prostředí těchto podniků zkoušejí první cigaretu, panáka, polibek, poznávají lásku i zklamání, aby brzy zjistily, že v životě není nic tak krásné, jak to na první pohled vypadá. Příběh o lásce, dospívání, nabývání zkušeností a pozbývání iluzí je intimní zpovědí režisérky i autorek původní hudby (sester Barbary a Zuzanny Wrońských), jejichž dětství je těsně spojeno s životem nočních klubů, ve kterých vystupovali jejich rodiče. Právě jejich podmanivě dekadentní atmosféru se ve svém žánrově rozpínavém debutu pokusila Agnieszka Smoczyńská evokovat. Temnou povahu Zlaté tu Michalina Olszańská zpřítomnila stejně přesvědčivě jako svůj sociopatický part ve snímku Já, Olga Hepnarová (2016), jen namísto jízdy náklaďákem zde přichází k řeči krvelačné choutky.