Eva Nová
Není to právě záviděníhodná souhra okolností, jaké zastihly nešťastnou hrdinku. Bývala muži obletovanou kráskou, jež šla z role do role ve filmu i na divadle, teď jí je přes šedesát, manžel ji vyměnil za mladou partnerku, herecky je odepsaná kvůli alkoholu, který vážně poničil také vztah s jediným synem i se sestrou. Ze závislosti se léčila už třikrát, ale jak má odolat „lepidlu na duši“, když se cítí tak zbytečná a všemi opuštěná? Vyprávění se vyhýbá umělému dramatizování její situace, spíše jen soustředěně zaznamenává všední dny, v nichž chvilkové naděje vzápětí pohasínají a prohlubují stavy ztracenosti. Působí bezmocně, na každém kroku jí překáží otřesená sebedůvěra i výčitky svědomí, a přece se jí snad nakonec podaří najít cestu k synovi a pomoci mu. Emília Vášáryová zde předvádí umění vyzrálé herečky, která tlumenou mimikou a výrazem očí vyjádří všechno to, co se hrdinka bojí či nedokáže vyřknout.