Mučedník
Véňa je středoškolák, který zakouší intenzivní pocit, že svět se řítí do záhuby. Vyzbrojen citáty z Bible a nezvratným přesvědčením o své vyvolenosti se vydá napravovat alespoň své okolí: matku, spolužáky a učitele. Jeho dogmatické chování se pro někoho stává záminkou k ventilování xenofobie, pro jiné je zkouškou tolerance. Ve jménu ideje se Véňa nezdráhá použít jakékoli prostředky. Přesně třicet let od Abdrašitova snímku Plumbum – nebezpečná hra (Pljumbum, ili opasnaja igra, 1986) natočil i Kirill Serebrennikov film o zrodu extremismu z přesvědčení, který je zasazen do současného Ruska, akutně toužícího po nové ideologii. Původní námět německého dramatika Mariuse von Mayenburga režisér úspěšně zpracoval už v divadelní verzi. Snímek byl oceněn v Cannes v rámci sekce Un Certain Regard Cenou Françoise Chalaise jako dílo, které nejlépe zobrazuje naléhavost současnosti.