Jsem tady!
Sedmnáctiletá Raya má nelehký život, bydlí jen s babičkou a mladším bratrem na venkově. Babička náhle zemře a sourozence by čekal dětský domov, nebýt toho, že dívka vezme věci energicky do svých rukou. Čeká ji ještě několikeré zklamání a dramatický zápas s drsnými okolnostmi, ale Raya je z těch, kteří se nevzdávají.
Hrdinkou debutu scenáristy a režiséra Renārse Vimby, hořkosladkého filmu o dospívání, je vynalézavá a odhodlaná dívka, kterou drsné životní okolnosti dovedou k předčasné dospělosti. Působivě natočený realistický příběh se opírá o úsporný, ale věrohodně napsaný scénář a především o úžasný výkon na plátně debutující herečky Elīny Vaskové, která dokáže autenticky zprostředkovat hrdinčiny stavy opuštěnosti, její hněv či pocit zodpovědnosti a také první zamilovanost. Když se sedmnáctiletá Raya jednoho dne vrátí domů ze školy, najde svou babičku mrtvou a spolu s mladším bratrem ji pohřbí na zahradě. Nikomu nic neřeknou, Raya se zhostí vedení domácnosti, a navíc se rozhodne, že se zúčastní školní olympiády v angličtině – kdyby totiž vyhrála, mohla by jet na další kolo soutěže do Londýna, kam vedou poslední stopy jejich zmizelé matky. Vimba prokazuje, že dokáže rafinovaně vizualizovat pocity, když omezuje dialogy a Rayinu perspektivu evokuje výmluvným obrazem.