Murderball
Na Oscara nominovaný dokument přibližuje životy členů amerického a kanadského týmu rugbyových vozíčkářů, kteří jsou odhodlaní udělat vše pro to, aby dosáhli vítězství. Živelná podívaná se nebojí skřípavých zvuků srážejících se kol, tvrdé rockové hudby, sentimentu ani vášnivých emocí.
Marku Zupanovi bylo osmnáct let, když po autonehodě ochrnul na spodní polovinu těla. Potetovaný tvrďák s bradkou však na život nerezignoval a vypracoval se na uznávaného kapitána amerického týmu rugbyových vozíčkářů. Stejně jako pro jeho rivala, trenéra kanadského týmu Joea Soarese, je pro něj drsná hra životní vášní a je rozhodnut udělat vše pro to, aby jeho tým dosáhl vítězství na šampionátu ve Švédsku či si později odvezl trofej z paralympiády konané v Athénách. Napínavý snímek s dráždivou bezprostředností přibližuje životy ostatních spoluhráčů, kteří chtějí obdobně jako Mark a Joe žít nezávislý život, a nebojí se otevřeně mluvit o tabuizovaných tématech. Živelná podívaná, v níž se skřípavé zvuky srážejících se kol mísí s tvrdou rockovou hudbou, se tak kromě adrenalinu nevyhýbá ani ryzímu sentimentu. I proto není Murderball pouze sportovním dokumentem, neboť sport nahlíží jako výraz odhodlaného postoje a vůle bourat limitující překážky.