Ambulance
„Promlouvali ke mně o lidech, o lidstvu, ale já lidi ani lidstvo nikdy neviděl. Viděl jsem různé lidi od sebe neuvěřitelně odlišné a jednoho od druhého dělil prostor bez lidí,“ praví úvodní citát Fernanda Pessoy, předznamenávající tíživost dokumentu odehrávajícího se v nemocnici Avicenne na severním předměstí Paříže. Omšelá ordinace se stává úběžníkem osobních dramat přistěhovalců z celého světa a proměňuje se v přístav držící je nad vodou, bráníc tomu, aby jejich životy narazily na úplné dno. Francouzská režisérka sleduje dění v depardonovském duchu; emocionální intenzitu okamžiku nachází ve statických záběrech práce internisty, který se při setkání s lidmi bez střechy nad hlavou, bez pojištění a často i bez naděje nutně stává psychologem. Výtečně vygradovaný, nenásilně angažovaný film reprezentuje pohled těch, jimž není osud imigrantů lhostejný. Zároveň kritizuje společnost sdílející pouze blahobyt a ponechávající útrapy jako osobní problém každého z nás.