Homo sapiens
Co se stane se světem, který tak důvěrně známe, když lidstvo náhle vymizí? Tuto otázku vznáší Nikolaus Geyrhalter, který svůj nejnovější film zasazuje do opuštěných míst zakázané zóny kolem fukušimské elektrárny. Kdysi živé město, důkaz vynalézavosti rodu homo sapiens, si dnes opět kradmo pro sebe získává nepolevující síla přírody.
Co se stane se světem, jak ho známe, když lidstvo náhle vymizí? To je ústřední otázka, kterou si klade nový film Nikolause Geyrhaltera, zprostředkovávající filozoficky silnou i vizuálně vytříbenou výpověď o charakteru naší civilizace a pomíjivého lidství, aniž by však potřeboval jediného živoucího člověka ukázat. Opuštěná místa, kterým dominuje především zakázaná zóna kolem fukušimské elektrárny, byla dříve pulzujícím prostředím, starajícím se o duchovní, volnočasové i edukativní potřeby života. Dnes však chátrající městské stavby, industriální haly, nemocniční chodby i zábavní komplexy nic z toho nenabízejí. Kdysi živý prostor, dokazující vynalézavost rodu homo sapiens, si dnes zpět zabírá tichá a nenápadná, leč nepolevující síla přírody. Meditativní snímek složený z tichých statických záběrů vede k zamyšlení nad křehkostí současné civilizace, v níž ani ty nejdynamičtější ekonomiky světového hospodářství nezůstávají vyjmuty z nevyhnutelného verdiktu času.