Lucie: příběh jedný kapely
Kapela Lucie letos slaví třicet let. Zažila toho hodně a my s ní. Poprvé jsme se potkali s walkmanem zavěšeným na pásku, abychom s ní o mnoho let později šli do opery. Naposledy jsme byli nadšeni jejich jedinečným koncertem na zahájení 50. MFF Karlovy Vary. Lucie je zkrátka fenomén české hudební scény, který David Sís zachytil v unikátním dokumentu plném nikdy nezveřejněných archivních záběrů.
Skupina Lucie slaví třicáté narozeniny. Od chvíle, kdy se objevila na české hudební scéně a stala se bez nadsázky její legendou, obohatila naše životy o hity, které se nám spolehlivě dostaly pod kůži. V unikátním dokumentu máme poprvé příležitost vidět kapelu na plátně a prožít s ní všechny vzestupy i pády, tentokrát však bez nánosu bulvárem nafouknutých lží. Režisér David Sís nepátrá po okolnostech několika rozpadů, naopak hledá to, proč se dá skupina vždy znovu dohromady. Volné prolínání časových rovin vtáhne diváka do děje natolik, že i on se na hodinu a půl stává rockerem se vším, co s sebou takový život nese. Režisér s citem pro příběh zkombinoval své vlastní materiály s televizními archivy a vytvořil tak jedinečný koktejl, který znovu oživuje vše, co jsme s Lucií prožili; od prvního setkání, když jsme ještě měli walkmen zavěšený u pasu, přes slavnostní výpravu do opery až po během několika minut beznadějně vyprodané koncerty na stadionech.