Příbuzní
„Ruským občanem jsem se stal prostě proto, že jsem v době rozpadu Sovětského svazu žil v Moskvě,“ říká proslulý, původem ukrajinský dokumentarista. O několik desítek let později jsou před dramatické následky jiných turbulentních změn postaveni i jeho blízcí žijící na Ukrajině, jejichž stále čerstvá revoluční zkušenost nám ukazuje, že médii prezentovaná dichotomie na západ a východ země má žalostné nedostatky.
​„Narodil jsem se roku 1963 v ukrajinském Lvově, kde jsem také vyrůstal. Kvůli studiím jsem se ale ještě za sovětské éry přestěhoval do Moskvy. Moje kariéra filmového režiséra právě začínala, když se Sovětský svaz rozpadl. Ruským občanem jsem se tak stal prostě proto, že jsem tehdy žil v Moskvě,“ říká o svém původu proslulý dokumentarista Vitalij Manskij. O několik desítek let později jsou před dramatické následky jiných turbulentních změn postaveni i jeho blízcí, znenadání se ocitající na opačných stranách ukrajinských barikád. Vydává se proto po stopách majdanské revoluce, otištěných do stále horké půdy své rodné země. Rozvětvená rodina se stává nástrojem přesné a hluboké analýzy názorově rozklíženého regionu a ukazuje, že médii prezentovaná dichotomie na západ a východ země má žalostné nedostatky, přehlížejíc skutečné postoje Ukrajinců, ať už jde o obyvatele žijící u hranic s Polskem, v přímořské Oděse, či krymském Sevastopolu.