Když otevřu oči
V předvečer arabského jara roku 2010, konkrétně jasmínové revoluce v Tunisku, se chce mladičká Farah sama rozhodnout, čemu se bude v životě věnovat. Zdá se, že má tolerantní rodiče a svobodomyslné přátele, ale v obou případech dost tvrdě narazí. Nejhorší je však její střet s praktikami diktátorského režimu, jemuž vadí texty jejích písní.
V působivém debutu bojuje mladá žena v předvečer tuniské jasmínové revoluce s rodinou i se společností za to, aby mohla jít za svou uměleckou kariérou. Dovedně vystavěné drama ostře a se smyslem pro detail popisuje atmosféru strachu šířenou diktaturou prezidenta Bena Aliho. Dozírání je zachyceno ve svých četných polohách, od těch slídících v intimním soukromí až po kontrolu politických názorů. Režisérka staví do popředí skvělý výkon debutující Bayi Medhaffer v roli ambiciózní zpěvačky v začínající kapele, jež se chystá na svůj první koncert. Mladistvý náboj filmu ještě umocňují vynikající skladby iráckého hudebníka Khyama Allamiho. Snímek sugestivně evokuje napětí, jež v čase před pádem režimu v roce 2010 bylo všude cítit pod povrchem, a nutí diváka podívat se otevřenýma očima na společnost, kde se udavači vyskytovali i na zcela nečekaných místech a ženy neměly naději na sebevyjádření.