Vlk z Královských Vinohrad
„Náš život je rychlejší než vzpomínky na něj,“ říkal Jan Němec (1936–2016), český režisér světového významu. Svéhlavý originál a nekompromisní bouřlivák natočil svůj poslední film podle vlastních autobiograficky laděných povídek. Vznikla posmutnělá komedie, nesentimentální ohlédnutí, nonšalantní vyrovnávání si účtů v punkovém hávu. Film i jeho tvůrce mimo veškeré kategorie.
„Náš život je rychlejší než vzpomínky na něj,“ říkal Jan Němec (1936–2016), český režisér světového významu. Svéhlavý originál, nekompromisní bouřlivák a jeden z mála tuzemských autorů v pravém smyslu slova natočil svůj poslední film volně na motivy vlastních autobiograficky laděných povídek Nepodávej ruku číšníkovi (2011). Vznikla posmutnělá komedie, nesentimentální ohlédnutí za životním příběhem od šedesátých let do současnosti, nonšalantní vyrovnávání si účtů v punkovém hávu. S tvůrcovým alter egem Johnem Janem navštívíme kontroverzní Cannes 1968, záhy nato se octneme v české metropoli téhož léta, obsazené sovětskými tanky. Exil, návrat do Prahy, pohřeb komunismu, svoboda. Jak sám autor podotkl: „Film má v názvu vlka, tvora divokého, lstivého, neovladatelného. Vlk v rouše beránčím a naopak. Uvidíte místa činu, autentický dialog, autorský komentář, archivy pravé i falzifikáty. To, co je ve filmu, se skutečně stalo a John Jan to skutečně prožil. I když, pravda, občas to trochu nafoukl.“