Teorie tygra
Kdysi možná byli tygry, nespoutanými a svobodnými tvory, kteří si nenechali nic diktovat. Teď jsou z nich ale poslušní a domestikovaní králíci, co už jen přemýšlejí, kde tak hrozivě zkrotli. Nějak takhle vidí svoji současnou životní situaci veterinář Jan (Jiří Bartoška), o jehož životě podle něj už zcela rozhoduje aktivní manželka Olga (Eliška Balzerová). Aby získal svoji ztracenou divokost, nenapadne ho nic lepšího než předstírat nemoc, dostat se do psychiatrického ústavu, a vyvléct se tak z manželčina vlivu… Jeho problém ale sdílí i jeho zeť (Jiří Havelka), jemuž zase nedá pokoj manželka Olga (Tatiana Vilhelmová). Opravdu to mají muži tak těžké a opravdu se s ženami nelze domluvit? Je už dneska opravdový chlap na vyhynutí? A lze i v pozdním věku změnit život? Tragikomedie o mezilidských vztazích a genderových rolích je velkou hereckou příležitostí pro Jiřího Bartošku a patří mezi divácky nejúspěšnější tituly letošního roku.