Tramontane
Nečekaně hustou sítí polopravd, dezinformací a lží se musí při hledání vlastních kořenů napříč rodným Libanonem prodrat nevidomý mladík Rabih, nadaný hudebník a zpěvák. S jemnocitem zkomponovaný a něhou prostoupený debut talentovaného filmaře vybízí nenásilným způsobem k úvaze o identitě jedince, ale i společnosti a krajiny, jejichž je součástí. Film měl premiéru v sekci Týden kritiky na festivalu v Cannes.
Nevidomý mladík Rabih, nadaný hudebník a zpěvák, se musí při hledání vlastních kořenů napříč rodným Libanonem prodrat nečekaně hustou sítí polopravd, dezinformací a lží. Jednoho dne, při zdánlivě banálním úkonu žádosti o cestovní pas, je totiž policií zpochybněna autentičnost jeho průkazu totožnosti. Když se rozhodne konfrontovat matku a strýčka, nejbližší příbuzné, naráží na podivné mlčení. S odhodlaností vyrovnávající jeho handicap se vydává na cestu, jež nemůže nevést k osudovému poznání. S jemnocitem zkomponovaný a něhou prostoupený debut talentovaného filmaře vybízí nenásilným způsobem k úvaze o identitě jedince, ale i společnosti a krajiny, jejíž je součástí. Svět filmu Tramontane má specifický, meditativní rytmus a je sycený naléhavou melancholií Rabihovy hudby. Film, jehož pracovní verzi představil Vatche Boulghourjian na loňském MFF KV, měl premiéru v sekci Týden kritiky na festivalu v Cannes.