Zkouška dospělosti
Jako lékař a občan se Romeo těší úctě obyvatel malého města v Transylvánii. Jeho pověst se začne hroutit, když se ve snaze zajistit nadané dceři lepší budoucnost zaplete do řetězce služeb a protislužeb a ztratí tvář i před svou rodinou. Další film Cristiana Mungiua oceněný v Cannes.
Romeo Aldea, vážený lékař žijící s rodinou v provinčním městě Transylvánie, dělá vše pro to, aby jeho nadaná dcera odjela studovat na anglickou univerzitu. Ke splnění podmínek přijetí už chybí málo: Eliza musí ještě složit zkoušku dospělosti, což by neměl být problém. Vše se zkomplikuje, když ji cestou do školy kdosi přepadne. Ačkoliv se jí nestane nic vážného, její otec ve strachu, že by nemusela uspět a nepodařilo se jí poslat doklad o zkoušce včas, začne jednat, zapomínaje však, že tak porušuje zásady, jež své dceři vštěpoval. Tvůrce nezajímají okolnosti přepadení ani osoba agresora, hlavní postavou je Romeo, neváhající dopouštět se kompromisů, jež odsuzoval, protože nesnese pomyšlení, že by dcera neměla šanci na lepší život, než měl on sám. Jeho pocit vlastní životní prohry, kterou by měl kompenzovat dceřin úspěch, je pocitem ze situace dnešního Rumunska. Moralita jednoho z předních současných evropských tvůrců byla v Cannes oceněna za režii.