Nejšťastnější den v životě Olliho Mäkiho
Finsko 1962. Pětadvacetiletý Olli Mäki, evropský amatérský šampion v boxu, se chystá na životní zápas o titul mistra světa, vůbec první v jeho rodné zemi. Skromný Olli je náhle celebritou a ze všech stran je na něj vyvíjen dusivý tlak. S pokorou, jemným humorem a na debutanta nezvykle vyzrálou bravurou přichází Juho Kuosmanen se subtilním dramatem, výrazně obohacujícím žánr boxerského filmu, za něž získal v Cannes hlavní cenu v sekci Un Certain Regard.
Finsko 1962. Pětadvacetiletý Olli Mäki, evropský amatérský šampion v boxu, se chystá na životní zápas o titul mistra světa, vůbec první v jeho rodné zemi. Skromný bojovník je náhle celebritou, celá země žije prostřednictvím sportovce sen o velkém vítězství. Olli je pod tlakem médií i ambiciózního trenéra Elise, zároveň však potkává půvabnou Raiju a něco speciálního se rodí. S pokorou a jemným humorem vypráví Kuosmanen nevšední příběh muže, který se bez okázalých gest proboxoval k nejšťastnějšímu okamžiku svého života. Nostalgie nepatří do filmařova slovníku, navzdory zasazení do časů před půlstoletím působí jeho netypický příspěvek k žánru boxerských filmů svěžím a moderním dojmem. Skutečný Olli Mäki byl proslulý tím, že se zdráhal své soupeře porážet KO v okamžiku, kdy už měl zápas vyhraný. S podobnou nenásilnou nonšalancí a sympatickou zdrženlivostí si pro sebe vypravěč jeho příběhu Kuosmanen dobyl nejcennější trofej ve druhé soutěži nejvýznamnějšího filmového festivalu světa.