Pasolini
Poslední den velké osobnosti italské kultury a veřejného života, básníka, romanopisce, režiséra a herce Piera Paola Pasoliniho, jehož barbarské zavraždění 2. listopadu 1975 nebylo nikdy plně objasněno. Ve filmu Abela Ferrary, představeném na festivalu v Benátkách 2014, ztělesnil titulní postavu Willem Dafoe.
Na sklonku noci 2. listopadu 1975 byl v Ostii nalezen mrtev Pier Paolo Pasolini. Záhada smrti italského básníka, romanopisce, režiséra a herce, barbarsky zavražděného v jeho třiapadesáti letech, nikdy nebyla objasněna a postava muže, který za svého života přitahoval i dráždil svými názory na společnost a její budoucnost, nepřestává budit zájem filmařů. Jedním z nich je Abel Ferrara, který představil v roce 2014 na festivalu v Benátkách film Pasolini, v němž titulní postavu vytvořil Willem Dafoe. Film sleduje poslední den Pasoliniho, jeho rozhovory s matkou a přáteli, až do chvíle, kdy se vydává se svou Alfou Romeo na okraj města hledat dobrodružství. Záznam všedního dne a rekonstrukce jeho vyvrcholení s úvahou o možném pozadí vraždy se prolínají s fantaskními vizemi, inspirovanými nedokončeným románem Petrolej, vydaným několik let po smrti osobnosti, za niž v italském veřejném životě a kultuře dodnes chybí náhrada.