Leon
Leon je prvotřídní nájemný vrah, jenž vykonává svou „špinavou“ práci s chirurgickou přesností. Když se ale před dveřmi jeho bytu objeví dvanáctiletá Mathilda, rutinní život osamělého muže nabere nečekaný směr. Kultovní thriller Luca Bessona se stal milníkem herecké kariéry Jeana Rena, jenž dokázal postavu uzavřeného zabijáka obdařit neodolatelnou svůdností.
Prvotřídní nájemný vrah – čistič, pro nějž neexistuje překážka, jež by mu zabránila vykonat „špinavou“ práci nejrůznějšího druhu s chirurgickou přesností. To je Leon (Jean Reno), podivín newyorského podsvětí pijící pouze mléko a chovající nejvřelejší vztah ke své pokojové květině. Jeho rutinou svázaný život je však nenávratně narušen, když se před dveřmi Leonova bytu jednoho dne objeví dvanáctiletá Mathilda (Natalie Portmanová), která vyvázla z krvavé lázně, již pro celou její rodinu připravil zkorumpovaný policista Stansfield (Gary Oldman). Mezi chladnokrevným zabijákem a neodbytnou dívkou toužící po pomstě vzniká nečekaně silné pouto, blížící se konfrontace s psychopatickým Stansfieldem ovšem nevěstí nic dobrého… Kultovní thriller Luca Bessona se stal milníkem herecké kariéry Jeana Rena, jenž dokázal zosobnit melancholickou náladu, jíž je celý příběh prostoupen, a zároveň postavu uzavřeného zabijáka obdařil neodolatelnou svůdností.