Třicet let uplynulo od chvíle, kdy diváci poprvé přijali pozvání Davida Lynche k návštěvě městečka Lumberton a ke společnému prožití temné výpravy za neposkvrněné fasády rodinných domků amerického maloměsta. Modré závěsy, uřízlé lidské ucho, pivo Heineken, voyerský pohled na násilí a sex, to vše jsou atributy dnes již kultovní postmoderní detektivky.
Třicet let uplynulo od chvíle, kdy první diváci zavítali do Lumbertonu a nahlédli za neposkvrněné fasády rodinných domků amerického maloměsta. Pohled to byl šokující. Pečlivě skrývané zlo postavil režisér David Lynch do kontrastu s až snově čistou láskou a vytvořil tak dílo, které si záhy vysloužilo přívlastek „kultovní“. Postmoderní detektivka nás prostřednictvím nálezu uřízlého lidského ucha zavádí do světa, kde se ze studenta Jeffreyho (v neopakovatelném podání Kylea MacLachlana) stává voyer, který škvírou ve dveřích pozoruje teror páchaný na krásné zpěvačce Dorothy (Isabella Rosselliniová) šíleným gangsterem Frankem (děsivě přesvědčivý Dennis Hopper). Jeffreyho vysvobozením se stává až Sandy, jež mu jako jediná může nabídnout perverzí nezatížený cit. Po dokončení byl Modrý samet natolik rezolutně odmítnut americkými distributory, že producent Dino De Laurentiis musel založit vlastní distribuční společnost, aby film vůbec mohl uvést do kin. Film je promítán v digitálně restaurované verzi.