Lampedusa
Muž a žena. Téměř třicetiletý Zakaria a pětapadesátiletá Giulia se setkávají na ostrově Lampedusa. Minulost, budoucnost, vzpomínky, moře, krajina, vše se asociativně slévá v precizní černobílé obrazové složce nekompromisního režiséra, kladoucího otázky po smyslu naší existence.
Muž a žena. Téměř třicetiletý Zakaria utekl ze Somálska, země zmítané občanskou válkou, a teď je novinářem žijícím v Římě. Pětapadesátiletá Giulia před časem řešila osobní krizi, nyní se vrací a nese ve svém těle život ohrožující nemoc. Středomořský ostrov Lampedusa se stává prostorem, ve kterém se oba setkávají. Minulost, budoucnost, osobní zážitky, vzpomínky, politická situace v Africe i Evropě. Žádné téma není pro režiséra tabu a žádné není opomenuto. Postavy vedou monology, které divákovi dovolí nahlédnout do labyrintu jejich vnitřního světa. Světlo, tma, den a noc, fotogenické záběry moře a ostrovní krajiny, vše se asociativně slévá v precizní černobílé obrazové složce filmu, který je rozkročen na pomezí dokumentu a fikce. Univerzálnost a nadčasovost vyslovených myšlenek stírá hranice mezi pohlavími i lidmi. Kdo jsme a kam směřujeme? Režisér nekompromisně nastoluje otázky po smyslu naší existence a i ve svém posledním snímku dokazuje nezařaditelnost a originalitu svých děl.