V paprscích slunce
Renomovaný dokumentarista získává povolení zaznamenávat život běžné severokorejské rodiny. Nakolik se mu však podaří nahlédnout za oponu všudypřítomné komunistické ideologie? Unikátní filmový materiál jako sonda do jedné z nejstřeženějších zemí světa.
Zin-Mi se s nadšením i nejistotou připravuje na výroční oslavy vůdce Kim Čong-ila. Dostává se jí veškeré podpory od dobře postavených rodičů – továrního inženýra a ukázkové pracovnice prosperujícího podniku. Přestože se na první pohled obraz vzorové rodiny zdá neproblematický, podřizuje se stejně jako ostatní dění v uzavřené komunistické zemi diktátu propagandy. Možnost v KLDR natáčet byla dozorovanému štábu totiž umožněna pod podmínkou, že se neodkloní od schváleného scénáře. Za účelem co nejvíce se přiblížit tamní skutečnosti se však uznávaný režisér Vitalij Manskij rozhodl nechat kameru zapnutou i ve chvílích, kdy již natáčení akce neprobíhalo, a obnažil tak proces manipulace v její bezprostřednosti. Výsledkem je formálně čisté dílo, které znepokojivě poodhaluje rub oficiálního obrazu lpícího na ikonografii, mytizaci a zkreslující idealizaci, stejně jako se zamýšlí nad kruciální hodnotou lidské svobody, jež vždy není samozřejmostí.