Vlny
Ania a Kasia jsou kadeřnické učnice a čas tráví mezi školou, brigádou v salonu na osiřelém krakovském sídlišti a příbytky, kde na ně však harmonický vztah s rodiči nečeká. Příběh dvou sympaticky svéhlavých dívek na cestě k dospělosti je zachycen s důrazem na autenticitu, která nemůže nepřipomenout vrcholná díla československé nové vlny.
Ania a Kasia jsou téměř plnoleté, učí se na kadeřnice a o budoucnosti mají, zdá se, jasno. Kasia je sice zručnější než Ania, kterou trápí nejen ondulace, ale i nechápavé okolí, ani na jednu ale doma nečeká harmonický vztah s rodiči. Malý kadeřnický salon v krakovské aglomeraci Nowa Huta a osiřelé sídliště, uprostřed kterého se nachází, jsou svědky na první pohled nevzrušivých, přesto zásadních okamžiků mezi bezstarostným dětstvím a dospělostí plnou komplikací a kompromisů. Mladému autorovi Grzegorzovi Zaricznemu jsou stylizace a kašírování reality cizí, talentovaný inscenátor s okem dokumentaristy se snadno dostává pod povrch zdání a umně zachycuje především emocionální komplexnost situací. Dojem autenticity, připomínající filmy československé nové vlny, nemůže nezesílit fakt, že duo sympaticky svéhlavých dívek ve smyšleném příběhu ztělesnily charismatické neherečky a skutečné budoucí kadeřnice.