Špion a básník
Gustav je tajný agent a zavilý samotář, který jednoho večera zachrání ženu, z níž se vyklube nástraha ruské rozvědky. Dvojitá hra, na niž se rozhodne přistoupit, se výrazně zkomplikuje, když dostane za úkol svůdnici podlehnout. Estonský snímek rozverně balancuje na pomezí thrilleru a černé komedie.
Gustav je agent estonské tajné služby, jenž si přísně střeží svou samotářskou existenci, a také bývalý alkoholik, který teď vysedává v baru u nealka. Jednoho večera se nechtěně seznámí s básníkem Mikuem a s tajemnou cikánkou, která se s Mikuovou pomocí ukáže být nástrahou ruských špionů. S cílem vystopovat úmysly protivníka dostane Gustav za úkol se s kráskou sblížit, situace se ale všem zúčastněným poněkud vymkne z rukou. Stylisticky vytříbená černá komedie s thrillerově stupňovaným napětím je druhým snímkem Toomase Hussara, jehož debut Houbaření (Seenelkäik, 2012) také soutěžil na karlovarském festivalu v sekci Na východ od Západu. I zde pronikáme do světa svérázných hrdinů, o jejichž minulosti a motivacích se mnoho nedozvíme, zato jsme konfrontováni s jejich nenadálou radikální proměnou pod vlivem nečekaných okolností, která podává sarkastický obraz neujasněné identity současného Estonska.