Ma' Rosa
V deštěm bičovaných ulicích nuzné čtvrti Manily se odehrává malé drama majitelky hokynářství „matky Rosy“ a jejího muže, zatčených kvůli prodeji narkotik. Zkorumpovaná policie pod pohrůžkou vězení požaduje za jejich propuštění obnos přesahující jejich možnosti. Nezbývá než poslat děti, aby jej sehnaly.
Rosu znají úplně všichni ve čtvrti, kde se svým mužem provozuje malé hokynářství. Dvě ze čtyř dětí studují, a tak hubené výdělky z prodeje zboží, nakoupeného ve velkém, nastavují Reyesovi pokoutním prodejem narkotik. Právě je doba dešťů a v předvečer Nestorových narozenin vtrhne do krámku policie. Po zevrubné šťáře odveze manžele na stanici. Tam následuje hra kočky s myší, jejíž pravidla jsou všem známá: buď okamžitě složit úplatek, nebo prozradit dodavatele. Jenomže vzápětí přivezený a zbitý dodavatel požadovanou sumu nemá, a tak pod pohrůžkou vězení nezbývá Rose než poslat děti, aby sehnaly obnos, který policisté požadují. Známý filipínský režisér působivě vykreslil prostředí neturistické části Manily, bičované přívalovými dešti, a situace na policii. Mezi postavami vyniká „matka Rosa“, jež vynesla Jaclyn Joseové v Cannes cenu za herecký výkon.