Snímek, který se obejde bez dialogů, se suverénně pohybuje na hranicích poetického filmu, aktuální kritické výpovědi a existenciální alegorie či mýtu. N je na své cestě do Evropy přes Tunis zrazen převaděči, ale jeho odhodlání jej dostane na moře a pak do záhadného lesa, kde musí najít svůj osud.
Snímek se suverénně pohybuje na hranicích poetického filmu, aktuální kritické výpovědi a existenciální alegorie. Hlavní hrdina N se ze subsaharské Afriky dostává do Tunisu, podveden převaděči, bloudí metropolí, nevzdává svůj sen překonat moře. Lstí se mu podaří ve člunu opustit břeh, poté, co ho zradí motor, ocitá se v magické krajině mediteránního lesa. Potkává zde průvodce, poustevníka M. Když M zemře, musí se N vydat na další cestu, ještě hlouběji do srdce divočiny, ještě blíže k mateřské přírodě. Poetické obrazy přírody, kontrastující s tíhou lidského údělu, a balancování vyprávění mezi různými rovinami čtení udržují napětí, které se obejde bez dialogů. Viděním, které spojuje obecné a konkrétní, časové a nadčasové, se snímek přibližuje jednoduché kráse mýtu. Zde výsledkem zápasu člověka a přírody nemusí být rozhodné vítězství nebo prohra. Poslední z nás je autorův první samostatný celovečerní hraný počin.