Nový příběh rodu Taira
Mladý samuraj Kijomori se ve 12. století dere k moci během bojů mezi světskou šlechtou a buddhistickým klérem. Vlastní opovážlivostí a domýšlivostí si však přivodí svůj pád. Dokonale zvládnutý barevný obraz, pečlivě nastudované reálie a výrazné výkony početného hereckého ansámblu dávají smysl složitým zákrutům historického příběhu.
Lepší z dvojice Mizogučiho barevných filmů. Tato adaptace v podstatě brakového časopiseckého seriálu byla studiem Daiei zamýšlena jako úvodní díl filmové série a také ji následovala dvě další pokračování (realizovaná jinými režiséry). Raizó Ičikawa, jenž se měl brzy stát hlavní hvězdou společnosti, hraje Kijomoriho, mladého samuraje, který se ve 12. století dere k moci během bojů mezi světskou šlechtou a buddhistickým klérem. Vlastní opovážlivostí a domýšlivostí si však přivodí svůj pád. Ať už si o režii zakázkového díla myslel Mizoguči cokoliv, přistoupil k příběhu se stejnou vážností jako ke svým osobním filmům. Dokonale zvládnutý barevný obraz, pečlivě nastudované reálie a kompozice odpovídají jeho vysokým standardům. Dokázal zvládnout i početný herecký ansámbl, jehož výrazné výkony dávají smysl složitým zákrutům historického příběhu. Mizoguči litoval pouze toho, že film nemohl točit v širokoúhlém formátu CinemaScope.