Přízrak
Casey Affleck a Rooney Mara v hlavních rolích unikátní filmové meditace o lásce, vyrovnávání se se ztrátou milované osoby či éterickém geniu loci domu jako bytosti pohybující se napříč staletími. Nejoriginálnější snímek letošního festivalu Sundance z dílny tvůrců lyrické krimi romance Ain’t Them Bodies Saints (MFF KV 2013).
Když na společné pouti životem ztratíte milovanou osobu, zpomalí se čas. Zrovna ve chvíli, kdy si ze všeho nejvíc přejete, aby rychle pádil kupředu a odplavil všechny jitřivé vzpomínky. A jste-li přízrak, jenž po předčasné smrti nedokáže opustit náš svět, hodiny se leckdy zastaví úplně, nebo se dokonce rozběhnou pozpátku. Čtyři roky po svébytné elegii Ain’t Them Bodies Saints přichází David Lowery s neméně podmanivou filmovou meditací o lásce i éterickém geniu loci domu jako bytosti pohybující se napříč staletími. Výjimečnost způsobu, jakým truchlivé bloudění za nalezením věčného klidu podává, spočívá v nečekaně přímočarých, o to elegantněji propojených nápadech. V překvapivé jednoduchosti se ostatně mnohdy skrývají nové autorské cesty, ba i tvůrčí odvaha. Ústřední dvojici nejoriginálnějšího snímku letošního festivalu Sundance, jenž si s nevídanou lehkostí podmaní smysly i city diváků, ztvárnili Casey Affleck a Rooney Mara.