Mladý ukrajinský pár plánuje útěk do Německa. Píše se rok 2003 a ještě čtyři roky zbývají, než se Slovensko stane součástí schengenského prostoru. Slovensko-ukrajinská hranice patří pašerákům a obchodníkům s bílým masem a Martin s Denisijou zatím netuší, jaké nástrahy na ně čekají. Mají jen jeden druhého, ale oba jsou pro splnění svého snu ochotni obětovat mnoho.
Píše se rok 2003 a ještě čtyři roky zbývají do chvíle, kdy se Slovensko stane součástí schengenského prostoru. Hranice s Ukrajinou, dnes jedna z nejhlídanějších v Evropě, patří pašerákům a obchodníkům s bílým masem. Martin a Denisija sní o tom, že z Ukrajiny utečou do Německa, kde začnou nový život. Přechod hranice přinese nečekané komplikace, ale oba jsou pro dosažení cíle ochotni obětovat mnoho. Atlantida, 2003 je nejen mrazivou exkurzí do nedávné minulosti, na niž by se nemělo zapomínat, ale i univerzální úvahou o zodpovědnosti za druhé.