První školní den
První školní den je většinou radostnou událostí plnou očekávání, malý John ale tento den prožívá jinak. Znenadání se objeví jeho jedenáctiletý bratr Mika a provede ho nástrahami, které na něj budou v následujících letech číhat. Jejich rodina je totiž jiná a Mika udělá vše pro to, aby tím malý bráška netrpěl.
První školní den není pro Johna stejný jako pro ostatní děti, které do školy doprovodí rodiče a o všechno se postarají. Malý chlapec má oporu jen ve svém jedenáctiletém bratrovi Mikovi. Ten se znenadání objeví a místy mrazivým „návodem na školu“ mu pomůže překonat nástrahy, jež na něj budou v následujících letech čekat. Bezstarostné dětství končí a dospělost přichází dřív, než by bylo žádoucí. První školní den nás zavádí do prostředí, kde se děti stávají malými dospělými, a jejich svět je mnohem krutější a složitější, než si dokážeme představit.