Nechtění
Dospívající Alban žije v Amsterdamu s matkou Zanou, která během války na Balkáně odešla z Kosova. Když začne chodit s citlivou Anou, ani jeden z nich netuší, že na povrch vyplavou nevyřešené křivdy a stíny minulosti. Citlivý, filmařsky vyzrálý debut kosovského režiséra připomíná, jak těžké může být odpuštění a smíření.
Dospívající Alban žije v Amsterdamu s matkou Zanou, která během války na Balkáně odešla z Kosova a s bývalou rodinou se nestýká. Alban příliš nezapadá do kolektivu spolužáků, ve škole jsou s ním potíže, je agresivní samotář, ale i snílek, který se nejraději potlouká po městě. Když začne chodit s citlivou Anou, jeho život získá novou šťávu. Upřímné sbližování mladých lidí začnou ovlivňovat stíny z nevyřešené minulosti rodičů, které mají sílu zraňovat i po dvaceti letech ve zcela jiné zemi. Děj filmu je vyprávěn lineárně a vizuálně působivě s důrazem na jednoduchost a netečnost města a okolí, ve kterém se drama hrstky lidí odehrává. Každá z postav nese vlastní tajemství a křivdu. Režisér nechává diváka do nitra postav nahlédnout postupně a tím umocňuje napětí i nejednoznačnost v jejich jednání. Vyzrálý debut talentovaného režiséra připomíná, jak nemožné je utéci od bolestivých zážitků a jak těžké může být odpuštění a smíření.