Drsné polsko-české pohraničí se stává krví potřísněným bojištěm, v němž proti sobě stojí milovnice zvířat Janina Dušejková a nelítostní myslivci. Tajemná zmizení a prapodivná úmrtí ale místní komunitu možná přesvědčí, že příroda se nedá využívat donekonečna. Snímek Agnieszky Hollandové se úspěšně vzpírá žánrovým nálepkám.
Polsko-české pohraničí, pokryté hlubokými lesy, by na první pohled mohlo být místem, kde se harmonicky potkává člověk s přírodou. V žánrově nezařaditelném snímku Agnieszky Hollandové je ale drsná krajina přesným opakem, bojištěm, kde se střetávají dva světonázory. Agilní, excentrická Janina Dušejková (Agnieszka Mandatová) miluje zvířata a s velkou nelibostí nese myslivecké výpravy, které v okolí probíhají i mimo loveckou sezonu. Dušejková je přesvědčená, že zabít zvíře znamená vraždit. Proti svérázné ženě ale stojí myslivci, v jejichž řadách se sdružuje honorace včetně policistů či faráře. Když pak začnou okolí děsit tajemná zmizení a prapodivná úmrtí, vyvstane otázka, zda se nezačala mstít samotná příroda. Rebelie přichází z nečekaných míst – a je stejně vyhrocená, jak moc je zkorumpovaný systém cynický. Unikavá je ale i struktura thrilleru, který napětí ředí poťouchlým, černým humorem. Režisérka za něj dostala Cenu Alfreda Bauera za umělecký přínos na letošním Berlinale.