Juze
Má-li nadaný dospívající Santosh dosáhnout samostatnosti, dokončit školní docházku a vymanit se z pasti otrocké práce na plantáži, musí překonat překážku v podobě krutého plantážníka Juzeho. Snímek nesmlouvavě ukazuje bídu skrytou jen kousek od turistických letovisek indické Goy.
Titulní postava Juze spravuje malou plantáž a přilehlý slum. Pro hlavního hrdinu, nadaného dospívajícího Santoshe, je Juze monstrem, zkouškou, monumentem, který mu stojí v cestě ke svobodnému životu. Jen kousek od turistických pláží státu Goa funguje ještě na konci 20. století otrokářský systém, ve kterém přistěhovalci pracují za byt a stravu. Santoshovi pomáhají jeho inteligence a flegmatičnost, ty mu umožňují čelit zneužívání, kterému je z různých stran vystaven, a zároveň se propracovávat k jasnému plánu na únik ze skličujících podmínek – pokud uniknout lze. Stejně jako v Naikově předchozím snímku Ram i zde je jedním z dominantních témat sexualita. Stylově sevřený koprodukční snímek, u kterého většinu štábu tvořili místní, goánští filmaři, ukazuje, jak vysoké kvality je možné dosáhnout s využitím lokálních zdrojů, a to i přes náročné přírodní podmínky v místě natáčení. Poprvé byl snímek uveden na MFF v Hongkongu.