Příběh jednoho života
Normandie 1819. Teprve dospívající Jeanne, vychovaná v klášteře, se provdá za venkovského šlechtice, na jehož hrubost a nevěry nedokáže reagovat, jak by měla. Její rozčarování postupně přerůstá ve ztrátu iluzí, ale Jeanne se ani v pozdějším věku nenaučí bojovat. Vynikající adaptace románu Guy de Maupassanta v režii Stéphana Brizého soutěžila loni v Benátkách a dočkala se vysokého ocenění od kritiků (cena FIPRESCI).
Normandie 1819. Po návratu z kláštera, kde studovala, se ještě trochu dětinská Jeanne vrací na venkovský zámeček k rodičům. Na jejich radu se provdá za místního vikomta, plna vůle ho milovat. Brzy se ale ukáže, že její muž ji bezostyšně klame a navíc je hrubý. Nevinná Jeanne postupně přichází o všechny iluze. Soustředí lásku na vymodleného syna, ale dočká se opět jen zklamání. V adaptaci stejnojmenného románu Guy de Maupassanta se tvůrci podařilo zachytit prostředí venkovské šlechty Francie po návratu Bourbonů, ale především vytvořit s neobyčejným citem a výstižností portrét mladé ženy, která se na prahu dospělosti dočká rozmetání všech ideálů, ve které ji dosavadní svět dospělých učil věřit. Naivní a nezralá Jeanne neví, jak přizpůsobit svou představu o hodnotách života brutalitě vztahů, s níž se setkává. Vzpoura je jí tak cizí, že zůstává čistou bytostí i v neštěstí a ponížení. Pro postavu Jeanne našel režisér ideální představitelku v Judith Chemlaové, převážně divadelní herečce, ve filmu známé dosud spíš z vedlejších rolí.