S ornitoložkou Annou se setkáváme v roce 1994 ve chvíli, kdy ve Rwandě zuří genocida kmene Tutsiů většinovým kmenem Hutuů. Anně se podaří zachránit dceru kolegy, jehož rodina byla vyvražděna, a odveze ji do Polska. Ta se však vrací do Rwandy, aby hledala hroby svých blízkých. Na filmu původně pracovala režisérka se svým manželem Krzysztofem Krauzem (Můj Nikifor – Křišťálový glóbus na MFF KV 2005), po jeho smrti v roce 2014 obtížně realizovatelný film postupně dokončila.
Annu, která zkoumá africké ptáky, zastihujeme v roce 1994, kdy v Rwandě kmen Hutuů rozpoutal genocidu menšinového obyvatelstva Tutsiů. Anně se podaří zachránit dceru místního kolegy, jehož celá rodina byla vyvražděna, a odvézt ji do Polska. Trauma prožitků, ale i vznětlivé povahy obou žen jim brání nalézt klid, navíc Claudine odmítá přijmout roli oběti. Poté, co se v Rwandě převrátily pozice obou kmenů, se dívka vrací domů. Nechuť k povinným krokům vědecké kariéry přiměje Annu, aby odjela za Claudine do Afriky a sledovala její pátrání po stopách dřívějšího života a po hrobech blízkých. Dívka všude naráží na snahu těch, kdo přežili, vyrovnávat se s vlastními ztrátami. Třebaže moc je v roce 1996 v rukou Tutsiů, mír je křehký a všestranná bída nahrává silám zla. Film započatý společně s Krzysztofem Krauzem (Můj Nikifor – Křišťálový glóbus na MFF KV 2005) dokončila po jeho smrti jeho žena a stálá spolupracovnice Joanna Kos-Krauze.