Snímek s minimalistickou animací je inspirován nejen známou lidovou písní s tragickým vyústěním, ale především výtvarným projevem naivisty Františka Brauna, spolupracovníka Jiřího Trnky. Brdečka tu uplatnil svou poetizaci kýče, spjatou s melancholickou ironií.