Listopad
Mladá venkovská dívka Liina je bezhlavě zamilovaná do Hanse. Aby získala jeho lásku, je ochotna udělat cokoli… Děj jednoho z nejsvébytnějších filmových počinů letošní sezony je zasazen na pohanský estonský venkov, kde řádí vlkodlaci, chamtiví obyvatelé kradou, kde se dá, potýkají se s morem a nad tím vším se vznáší kratti, podivuhodná stvoření z kovu a dřeva. Cena za nejlepší kameru na festivalu Tribeca.
Mladá venkovská dívka Liina je bezhlavě zamilovaná do Hanse. Aby získala jeho lásku, je ochotna udělat cokoli… Děj snímku estonského režiséra Rainera Sarneta je zasazen na pohanský estonský venkov, kde řádí vlkodlaci, chamtiví obyvatelé kradou, kde se dá, potýkají se s morem a nad tím vším se vznáší kratti, podivuhodná stvoření z kovu a dřeva. Stejně jako u svého předchozího snímku Idiot se i tentokrát Sarnet uchýlil ke zpracování knižní předlohy. Po klasikovi ruské literatury sáhl u svého třetího filmu k domácímu románu Rehepapp (Dráb), knize, která posledních dvacet let patří v Estonsku k bestsellerům a zná ji každý obyvatel této pobaltské země. Jeden z nejsvébytnějších filmových počinů letošní sezony, v němž se mísí pohanství s křesťanskou mytologií a to vše je okořeněno poťouchlým humorem, si už za svou pozoruhodnou černobílou vizuální podobu vysloužil cenu za nejlepší kameru na newyorském festivalu Tribeca, kde se odehrála jeho světová premiéra.