Vážený občan
Před pěti lety obdržel spisovatel Daniel Mantovani (Oscar Martínez) Nobelovu cenu a nyní má převzít další ocenění ve svém rodném městě. Přestože všechny jeho romány se odehrávají právě zde, sám do rodiště nezavítal už dlouhých 40 let. Líčení jeho návratu je místy humorným a místy břitkým komentářem umělcova údělu.
Uzavřený romanopisec Daniel Mantovani (ztvárněný argentinskou hvězdou Oscarem Martínezem, jenž získal cenu pro nejlepšího herce v Benátkách) má ambivalentní vztah ke slávě: přinesla mu sice bohatství, na druhé straně v něm však úspěch vzbuzuje obavy, že už není oním náročným intelektuálním spisovatelem, jímž býval kdysi – tato představa je vtipně zprostředkována hned v počáteční scéně, kdy přebírá Nobelovu cenu. I pět let poté je tento v Barceloně žijící autor stále natolik žádaný, že musí většinu nabídek odmítat, dokud jednou neobdrží dopis z rodného města Salas v Argentině. Přestože právě do něj umístil děj všech svých románů, uplynula již čtyři desetiletí od doby, kdy sem naposledy zavítal. Jeho návrat skýtá nejen řadu humorných situací, je též příležitostí k pronikavým zamyšlením nad takovými tématy, jako jsou tíha úspěchu, ztráta ideálů či otázka, zda umělci svému původnímu prostředí skutečně vracejí něco z toho, co z něj vytěžili.