Další čerstvá zpráva
Kdo, jak a proč chrlí v dnešní chaotické době zprávy o světových konfliktech a krizích? Mladý britský režisér obrací objektiv kamery na novináře vysílané svými zaměstnavateli do Středomoří, aby odtamtud přinášeli svědectví o probíhající humanitární tragédii. Zachovají si tváří v tvář nezměrnému utrpení humanistickou citlivost, nebo se uchýlí k bulvarizujícímu nakládání s lidským neštěstím?
Svým námětem se celovečerní prvotina Orbana Wallace dotýká evropské migrační krize, mladý britský režisér však objektiv kamery obrací opačným směrem, než v nedávné době hleděl zbytek dokumentaristické scény. Pronikavý pohled totiž vrhá na novináře vysílané svými zaměstnavateli do Středomoří, aby odtamtud přinášeli svědectví o probíhající humanitární tragédii. Z juxtapozice příběhů reportérů a zážitků blízkovýchodních emigrantů vyrůstá nové metačtení mediálních obsahů jako takových. Kdo, jak a proč chrlí v dnešní chaotické době zprávy o světových konfliktech a krizích? „Někdy máte pocit, že jen způsobujete povyk, ale nikomu tím vlastně nepomáháte,“ posteskne si nad bulvarizujícím nakládáním s lidským neštěstím Lorenzo, jeden z těch, kteří se v honbě za čerstvými informacemi na dlouhé měsíce podvolují nomádskému způsobu života. Lze si tváří v tvář nezměrnému utrpení zachovat humanistickou citlivost, nebo se otupělí vydáte za další čerstvou zprávou?