Půlnoční filmy / 2017 / 47 Meters Down / Velká Británie 2016
Sledovat žraloky z bezprostřední blízkosti v kleci ponořené pod hladinu moře je zaručeným zážitkem. Obzvlášť pro dvě sestry, užívající si mexických pláží a bez reálné zkušenosti s potápěním. Netrvá však dlouho, než první řetěz povolí a obě dívky střemhlav klesají do temných hlubin oceánu, kde si na ně už brousí zuby ohromní vodní predátoři.
Dvě sestry, Lisa a Kate, přijíždějí do Mexika zapomenout na starosti všedních dnů a užít si prosluněné pláže, vychlazené koktejly, vegetování u bazénu a večírky. Během jednoho z nich je dva místní hezouni přesvědčí, aby zkusily zaručený zážitek – sledovat žraloky z bezprostřední blízkosti z klece ponořené pod mořskou hladinu. A jak už to tak bývá, netrvá dlouho, než první řetěz povolí a obě dívky, které dosud neměly reálnou zkušenost s potápěním, střemhlav klesají do temných hlubin oceánu, kde si na ně už brousí zuby ohromní vodní predátoři. Kate a Lisa mají hodinu na to, vysekat se z prekérní situace, než jim dojde kyslík v dýchacích přístrojích. Svěží zpracování osvědčeného námětu činí z filmu dechberoucí souboj o přežití, kterému nechybí nápady, uvěřitelnost a zbytnělá tísnivost, která během pár okamžiků lapí diváka pod vodou a jen tak ho nepustí.