Janička
Bruno Dumont je zpět! Po silně podvratné komedii Malej Quinquin a grotesce Líná zátoka si za oběť tentokrát bere muzikál, který lze označit jakkoliv, jen ne jako klasický. Osmiletá Janička se v něm vyznává z lásky k Bohu, stará se o stádo ovcí a jen dějiny vědí, že se z ní o pár let později stane ikonická Jana z Arku.
Po ryzí (byť silně podvratné) komedii Malej Quinquin a bláznivé grotesce Líná zátoka se Bruno Dumont pouští do nového žánru. Za oběť si tentokrát vzal muzikál, v němž nechává osmiletou Janičku zpívat o tom, jak již dále nemůže snést násilí páchané na francouzské půdě Angličany během stoleté války. Ano, píše se rok 1425 a Janička není nikdo jiný než budoucí Jana z Arku. Zatím je to ale děvčátko starající se o stádo ovcí a pochybující o milovaném Bohu. Suchá historická fakta teď ale nechme stranou. Důležitá je excentrická imaginace, se kterou věčný experimentátor Dumont objevuje paralelní univerzum evropských dějin. Muzikálu, který lze označit jakkoliv, jen ne jako klasický, dominuje Dumontův vizionářský přístup k režii, unikátní hudební doprovod z pera avantgardního mága Igorrra a v nejlepším smyslu slova neobvyklá choreografie Philippa Decouflého (známého například ze spolupráce s Cirque du Soleil).