Měsíc Jupitera
Pro syrského uprchlíka Aryana se stává pokus o překročení maďarské hranice osudným. Při policejním zásahu je několikrát postřelen a následky jsou nečekané. Mladík získává schopnost levitace… Měsíc Jupitera je fantaskní, vizuálně dechberoucí komentář k tvrdé realitě současné uprchlické krize i zkorumpované maďarské společnosti.
Pro syrského uprchlíka Aryana se stává pokus o překročení maďarské hranice osudným. Při policejním zásahu je několikrát postřelen a následky zranění jsou nečekané. Mladík získává schopnost levitace. Jeho nově nabytá výjimečnost se stává katalyzátorem neštěstí okolního světa. Osobní i společenská zkorumpovanost, ztráta víry i nervozita ze setrvalého (byť možná iluzorního) nedostatku peněz, to vše nutí zkorumpovaného lékaře Sterna i vyhořelého policistu Lászla vrhat se do stále extrémnějších situací a zatahovat do nich i naivního Aryana. „Chtěl jsem použít filmový jazyk, který bude odrážet chaos, napětí a tlak, který poslední dobou v Budapešti denně cítím. Chtěl jsem, aby tento pocit ani na vteřinu nepominul,“ říká režisér Kornél Mundruczó o svém vizuálně dechberoucím opusu, který tvrdou realitu současné Evropy zpřítomňuje nejen dějem, ale i stylem, jenž je tvořen živelnou žánrovou směsí.