Happy End
Ve svém novém filmu, uvedeném v canneské soutěži, se dvojnásobný laureát Zlaté palmy vrátil ke svému častému tématu rodiny, a dokonce i ke dvěma postavám z předchozího filmu Láska. Zatímco v něm zachytil pospolitost starých manželů, tentokrát je předmětem zkoumání rozpad tradiční buržoazní rodiny na pozadí aktuální uprchlické krize.
Jak se v buržoazních rodinách sluší, scházejí se Laurentovi denně u stolu, ale to je to jediné, co je pojí. Od patriarchy rodu přes jeho dceru, dva vnuky a pravnučku mají každý vlastní starosti a pohodě neprospívá ani aktuální atmosféra uprchlické krize v Calais, kde žijí. I pouhé náznaky příběhů jednotlivých postav opravňují dojem, že rodina se neodvratně rozpadá. Michael Haneke zůstal věrný tématu rodiny i svému vždy znovu překvapivému stylu. První sekvence filmu, prolínající se s úvodními titulky, jsou snímány na mobil a předznamenávají zneklidňující scény, jež dokládají rozklad rodiny Laurentových. Tvůrce se vrátil i k postavám ztvárněným týmiž představiteli v předchozí Lásce: Georgese, sužovaného bezmocí stáří, ztělesnil Jean-Louis Trintignant, postavu Anne, snažící se za každou cenu udržet dekorum, vytvořila opět Isabelle Huppertová. Pozornost se ale upíná k Evě, zosobňující nejmladší generaci, bezradné, ale i nečekaně pragmatické.