Western
Producenti hitu Toni Erdmann letos v Cannes představili dlouho očekávaný třetí film renomované německé režisérky Valesky Grisebachové. Western se odehrává v bulharsko-řeckém prostředí v komunitě německých stavebních dělníků, cizinců v zemi nikoho, jejichž střet s místní komunitou se zdá nevyhnutelný, dle zákonů žánru, k němuž vedle politických souvislostí odkazuje název snímku.
Letos v Cannes představili producenti hitu Toni Erdmann dlouho očekávaný třetí film renomované německé režisérky Valesky Grisebachové. Klasickému dramatu na hony vzdálený Western se odehrává na bulharsko-řeckém pomezí v komunitě německých stavebních dělníků. Cizinci ve zdánlivé zemi nikoho si sice pobyt ve svého druhu exotickém prostředí užívají, ovšem jejich neschopnost komunikovat s místními usedlíky a střety s výraznými kulturními odlišnostmi nemohou nevzbudit znepokojení. Konflikt se zdá nevyhnutelný, dle zákonů žánru, k němuž odkazuje název snímku mířící nepochybně i na geograficko-politické schizma současné Evropy. „Chtěla jsem se dostat pod kůži hrdinům westernového žánru a poznat, co se v nich odehrává. Jsou zatížení nemožností naplno projevit své pocity, kterými jsou naplněni. Zajímala mě ta vnitřní rozpolcenost,“ podotýká režisérka, jež do svého kritiky vysoce hodnoceného snímku obsadila neherce, kteří si co do charismatu nezadají s obdivovanými hereckými matadory.