Život milostnice Oharu
Cyklus příběhů ze 17. století je sjednocen do příběhu společenského pádu dvorní dámy Oharu, jež se nakonec stává obyčejnou prostitutkou. Film na osud nahlíží s širší buddhistickou perspektivou, v níž jsou sexuální rozkoš i společenské křivdy nazírány jen jako aspekty pomíjivého materiálního světa. Dokonale filmařsky zvládnutý snímek byl oceněn v Benátkách a stal se základem Mizogučiho úspěchu na Západě.