Ulice hanby
Snímek prolíná několik dějových linií ze života žen pracujících v nevěstinci. Vidíme matku, která se pokouší uživit dítě a nemocného manžela, zlatokopku, hledající bohatého manžela, i mladou nezkušenou dívku, kterou perspektiva života prodejné ženy děsí. Zobrazení ryze soudobého sociálního prostředí podtrhuje elektronická hudba modernistického skladatele Tošira Majuzumiho, která vnáší do Mizogučiho díla zcela nový tón.
Poslední Mizogučiho dokončený film ani nemohl být aktuálnější. V době natáčení se v japonském parlamentu diskutovalo o zákonu, jenž by v zemi zakázal nevěstince, a ve filmu je i několikrát zmíněn. Snímek, v němž se prolíná několik dějových linií, sleduje životy žen, které pracují v nevěstinci jménem Země snů v uličkách tokijské čtvrti Jošiwara. Vidíme matku, která se pokouší uživit dítě a nemocného manžela, zlatokopku, hledající bohatého manžela, i mladou nezkušenou dívku, kterou perspektiva života prodejné ženy děsí. Zobrazení ryze soudobého sociálního prostředí podtrhuje elektronická hudba modernistického skladatele Tošira Majuzumiho, která vnáší do Mizogučiho díla zcela nový tón. V hereckém obsazení, v němž najdeme i několik jmen pravidelně se objevujících v Mizogučiho filmech v době jeho angažmá u společnosti Daiei, figurují některé z nejpřednějších japonských hereček. Pět měsíců po premiéře filmu Mizoguči zemřel na leukemii.