Horníkova růže
Podle písně z třicátých let natočil Brdečka baladu o věrné lásce horníka a jeho dívky, která skončí tragicky. První autorova spolupráce s výraznou umělkyní Jitkou Walterovou je autentickou poctou dělnické poezii bez dobového pochlebování ideologii.