Hrdina Oscarem oceněného dramatu, uváděného poprvé ve zbrusu nové restaurované verzi, neodmítne nabídku stát se v éře fašistického Slovenského státu arizátorem židovského majetku. Je to nemorální rozhodnutí a za takové se platí; nepomůže ani argument, že obyčejný člověk je vždy bezmocný, kterým Tono chlácholí své svědomí. Digitalizovaná kopie filmu Obchod na korze vznikla ve spolupráci Nadace české bijáky a Státního fondu kinematografie, MFF Karlovy Vary, UPP (Universal Production Partners), Elmara Klose (dědice autora), Ivana Šlapety (kameramana) a s finanční podporou Ministerstva kultury.
Děj oscarového dramatu, které MFF Karlovy Vary uvádí ve světové premiéře z nově digitálně restaurované kopie, se odehrává za války. V nedávno ustaveném fašistickém Slovenském státě je s Židy nakládáno podle nacistického plánu. Jeho součástí je i arizace židovského majetku, v rámci níž truhlář Tono Brtko přijme pověření být správcem krámku vdovy Lautmanové. Je to stará paní, nedoslýchavá a žijící ve svém světě, která vůbec nepochopila, jaké peklo se kolem ní rozpoutalo. Tono je vbrzku zasažen její dobrotivostí a bezbranností a nedokáže dát najevo, že má jiný úkol než být jejím pomocníkem. Atmosféra jejich příběhu, dlouho vyplňovaného drobnými nedorozuměními, jež mají nejednou komický ráz, postupně nabývá na dramatičnosti, až vyústí v tragické finále se silným mravním poselstvím. Vdova se v jeho světle stává prototypem nevinné oběti a Brtko, ve filmu omilostněn tím, že si za své selhání uloží nejtěžší trest, představuje kohokoliv z nekonečného zástupu těch, kteří svým slabošstvím a pasivitou otevírají cestu zlu.