Na první pohled se může zdát, že půjde o jednu z epizod televizního seriálu Pohotovost, avšak film Život za život je mnohem komplikovanější. Jedná se o mimořádně citlivě sestavený soubor příběhů o transplantaci srdce, v němž Katell Quillévéréová umně spřádá hlouboce osobní a smyslové detaily. Obdiv budí také mnohovrstevnaté herectví Emmanuelle Seignerové a Tahara Rahima.
Sedmnáctiletá oběť autohavárie je ve stavu mozkové smrti a lékaři se snaží přesvědčit zdrcené rodiče o morální hodnotě dárcovství orgánů. V jiném městě matka dvou dětí, trpící degenerativním onemocněním srdce, čeká na transplantaci. Tak nějak by mohla vypadat zápletka dalšího z dílů Pohotovosti, avšak film Katell Quillévéré, v několika rozličných liniích příběhu umně spřádající hluboce osobní a smyslové detaily, je mnohem komplikovanější. Ve srovnání s režisérčinými předchozími snímky Suzanne a Un poison violent neztrácí nic na autenticitě a vřelosti, přestože je vycizelovanější, i proto že se jedná se o adaptaci mezinárodně úspěšného románu Maylis de Kerangalové z roku 2014. Za zmínku stojí pečlivě vyladěné herecké výkony Emmanuelle Seignerové a Tahara Rahima, je to ale především režisérčina vytříbená audiovizuální představivost, která potenciálně všední zápletce dává vpravdě ušlechtilý konečný tvar.