Povinnosti zabránily Xu Daquinovi, aby žil život, který si vysnil. Touha po návratu do provincie Yunnan na jihovýchodě Číny, kde před lety začínal, je silná, a tak se vydává do míst, která mu připadají jako vzdálený ráj.
Název filmu je zároveň názvem místa v provincii Yunnan na jihovýchodě Číny, kde hluboko v horách přebývají různé etnické skupiny. U jezera Lugu sídlí lidé Mosuo, kteří dodnes žijí v jednoduchém matriarchálním společenství a vyznávají silnou tradici tibetského buddhismu. Právě do Yunnanu se chce vypravit Xu Daqin, který tu kdysi začal pracovat, ale poté, co se musel oženit, odešel na sever. Od té doby znal jenom dřinu, nekonečné hádky a starost o rodinu. Mnohokrát si v duchu představoval, jak odlišný by byl jeho život, kdyby tehdy před lety v Yunnanu zůstal. Proto nakonec svůj sen uskuteční a vydá se do míst, které se mu jeví jako vzdálený ráj. Zažije tam však něco, co nečekal. Režisér o svém filmu říká: „Z určité osobní potřeby jsem chtěl vyprávět příběh generace mých rodičů, ale nakonec jsem zjistil, že by mohl být také příběhem generace mojí. Když si člověk vybere jeden způsob života, následkem toho ztratí ten druhý.“