Ano
Ona je vdaná americká vědkyně, on libanonský imigrant. Příběh jejich milostné vášně naplňuje touha zrušit civilizační, kulturní i politické bariéry, které rozdělují svět i je dva.
Příběh vášnivé lásky mezi vdanou Američankou a mužem ze Středního východu zrcadlí některé z nejpalčivějších konfliktů střední generace, vztahujících se k náboženství, politice i sexu. Ona se jako vědkyně zabývá molekulární biologií. Byla sice vychována v USA, ale s uplývajícím časem se stále těsněji přimyká ke svým irským kořenům. Pragmatický obsah jejího života – vědecké konference, služební cesty, přednášky – se jí stále výrazněji odcizuje. On – muž, do kterého se zamiluje, – je libanonský imigrant, lékař, jenž se v Londýně pokouší uplatnit jako kuchař. Důležitou roli ve vyprávění, které je stejně tak intimním příběhem jedné vášně jako vyprávěním o bolestech rozděleného světa, hraje i hrdinčin klamaný britský manžel, politik, který projevuje pramálo pochopení pro manželčino citové tápání. V další ze svých křehkých filmařských studií se Sally Potterová znovu koncentruje na ženské prožívání světa, přitakávající přiznanému citu navzdory nejrůznějším tabu, příkazům a překážkám.