Bokovka
Inteligentní komedie o krizi středního věku, lásce, sexu, přátelství, o důvěře, zradě, obyčejných lidech - a o víně. Oscar za nejlepší scénář.
Miles, rozvedený profesor angličtiny, který by se rád stal spisovatelem a má slabost pro dobré víno, se vydá se svým přítelem Jackem, nepříliš úspěšným seriálovým hercem, na výlet za vínem do Kalifornie. Zatímco Milesovi se stýská za bývalou manželkou, Jack, který má těsně před svatbou, hledá poslední dobrodružství. Výlet jim umožní poznat hloubku vlastního selhání a položit si znovu základní otázky o podstatě přátelství a lásky. Inteligentní komedie o krizi středního věku, lásce, sexu, přátelství, důvěře, zradě, obyčejných lidech - a víně. Film získal Oskara za nejlepší scénář. „Já i můj spoluautor Jim Taylor čerpáme při psaní scénářů hodně ze sebe a z vlastní, osobní zkušenosti. Takže jsme zřejmě všemi svými postavami a žádnou z nich zároveň. Tento film rozhodně odráží druh humoru, který oba sdílíme. Mimochodem, slyšel jsem hezkou definici komedie: Komedie je vlastně zamaskovaná tragédie.“ (Alexander Payne)